Początki CX Day
CX Day narodził się jako inicjatywa Customer Experience Professionals Association (CXPA), czyli stowarzyszenia profesjonalistów zajmujących się zarządzaniem doświadczeniem klienta. Pierwszy CX Day obchodziliśmy w 2013 roku. Początkowo był to dzień dedykowany profesjonalistom ds. obsługi klienta. Obecnie jego znaczenie jest dużo większe. To już globalne wydarzenie, świętowane w wielu krajach na całym świecie. Firmy, organizacje i profesjonaliści z różnych branż celebrują w tym dniu budowanie doskonałych doświadczeń klientów.
Dlaczego warto świętować CX Day
Co najmniej z kilku powodów. Jest to okazja do podkreślenia roli, jaką pozytywne doświadczenia klienta odgrywają w sukcesie każdej firmy i pracowników. Dzięki CX Day, firma może zintegrować swoje zespoły i pracowników wokół wspólnego celu, jakim jest właśnie budowanie pozytywnych doświadczeń.
John Willard Marriott, założyciel firmy Marriott Corporation powiedział kiedyś, że „jeśli zadbasz o swoich Pracowników, to oni zadbają o twoich Klientów, a wówczas twoja firma zadba sama o siebie„.
CX Day to również doskonała okazja, aby wyrazić wdzięczność wobec klientów za ich lojalność i zaufanie. To moment, w którym warto podkreślać jak ważne sią relacje.
CX Day stwarza także możliwość uczenia się od ekspertów oraz dzielenia się wiedzą i pomysłami.
Warto doskonalić doświadczenia klientów (Customer Experience), bo to dzięki nim wpływamy na ich stosunek do firmy. Usatysfakcjonowany klient to z kolei większa częstotliwość zakupów, a tym samym zyski i pozytywny wizerunek marki.
Pomysły, które warto rozważyć planując CX Day:
-
Seminarium lub warsztaty – wiedza od ekspertów
Zaproś zewnętrznych ekspertów CX, pracowników działów obsługi klienta i doświadczonych CX managerów do przeprowadzenia warsztatów lub prelekcji. Takie spotkanie przyczyni się do podniesienia świadomości pracowników na temat kluczowych zagadnień związanych z obsługą, budowaniem lojalności i tworzeniem lepszych doświadczeń klientów.
-
„Najlepsza Inicjatywa Klientocentryczna”, kreatywne prezentacje
Zorganizuj konkurs i zachęć zespoły w swojej firmie do zgłaszania projektów lub inicjatyw, które przyczyniły się do poprawy obsługi klienta. Możesz docenić zaangażowanie pracowników i nagrodzić najlepsze pomysły oraz osiągnięcia. To może być również inspiracja do tworzenia inicjatyw na kolejne lata. Niech każdy zespół przygotuje kreatywną prezentację, w której przedstawi pomysły i znaczenie CX dla firmy.
-
Spotkanie networkingowe
Doskonałe doświadczenia klienta to praca zespołowa. Zorganizuj spotkanie dla pracowników z różnych działów, aby podzielić się pomysłami i doświadczeniami związanymi z doskonaleniem doświadczeń klientów. Spotkanie networkingowe to okazja do budowania relacji i zbierania cennych uwag.
-
Dzień Otwartych Drzwi
Otwórz swoje biuro dla klientów i partnerów biznesowych. Niech się dowiedzą, jak Twoja firma dba o ich potrzeby. Pozwól im zobaczyć procesy i ludzi odpowiedzialnych za budowanie doświadczenia klienta. Taka inicjatywa może dostarczyć cennych informacji obu stronom i wzmocnić zaufanie klientów do Twojej firmy.
-
Działalność charytatywna
CX Day może być również doskonałą okazją do prowadzenia działalności charytatywnej. Wykorzystaj ten dzień, aby pomóc innym. Możesz zorganizować zbiórkę dla wybranej organizacji czy fundacji lub wziąć udział w wolontariacie. W ten sposób nie tylko pomożesz potrzebującym, ale również zintegrujesz zespół.
-
Podziękowania dla Klientów
Nie zapomnij o podziękowaniach! Wyślij personalizowane podziękowania klientom w formie kartek lub maili. Zawsze warto wyrazić wdzięczność za lojalność i zaufanie. To proste gesty, które mogą budować trwałe relacje.
-
Podsumowanie i planowanie na przyszłość
CX Day to również doskonały moment na podsumowanie dotychczasowych osiągnięć w obszarze doświadczeń klienta. Przeprowadź spotkanie podsumowujące i opracuj plan działań na przyszłość, aby dalej doskonalić doświadczenia swoich klientów.
-
Kampania w social media
Nie zapominaj o promocji wydarzenia w social media. Używaj hasztagu #CXDay, aby dołączyć do globalnego wydarzenia i zjednoczyć się z innymi firmami, które również obchodzą ten dzień.
Do dzieła!
Każdy z nas codziennie korzysta z różnych produktów i usług, a nasze pozytywne (i negatywne) doświadczenia mają ogromny wpływ na kolejne wybory i lojalność w stosunku do danej firmy. Dlatego uważność na klienta to kluczowy element, na który powinna postawić każda firma. To najlepsza inwestycja w przyszłość!
Świętujemy zatem razem CX Day – dzielmy się wiedzą, podejmujmy nowe inicjatywy i planujmy kolejne działania. A przede wszystkim doceniajmy klientów i budujmy ich doskonałe doświadczenia.
Kiedy, jak nie 1.10 podziękujesz swoim klientom za zaufanie i lojalność?
Masz inne, ciekawe pomysły jak jeszcze świętować CX Day? Podziel się!
Joanna Hirsz 3.10.2023 wzięła udział w CX DAY w PKO BP (prelekcja na temat klientocentryczności i budowania dobrych doświadczeń klienta banku)
Zobacz także: