CX Day – święto doświadczeń klientów – jak ich docenić?

Zbliżający się CX Day (1.X.2024), to świetna okazja by docenić swoich klientów i zwrócić uwagę pracowników na tematykę Customer Experience. W tym roku hasłem przewodnim jest stwierdzenie, że "dobre CX zapewnia lepsze wyniki dla klientów, pracowników i organizacji". CX Day, czyli dzień poświęcony zarządzaniu doświadczeniom klienta, to wyjątkowe święto, które ma swoją ponad 10-letnią historię i co roku zyskuje na znaczeniu. W 2024 obchodzimy go 1.10 (zawsze jest to pierwszy wtorek października).

 

Początki CX Day

 

CX Day narodził się jako inicjatywa Customer Experience Professionals Association (CXPA), czyli stowarzyszenia profesjonalistów zajmujących się zarządzaniem doświadczeniem klienta. Pierwszy CX Day obchodziliśmy w 2013 roku. Początkowo był to dzień dedykowany profesjonalistom ds. obsługi klienta. Obecnie jego znaczenie jest dużo większe. To już globalne wydarzenie, świętowane w wielu krajach na całym świecie. Firmy, organizacje i profesjonaliści z różnych branż celebrują w tym dniu budowanie doskonałych doświadczeń klientów.

 

Dlaczego warto świętować CX Day

 

Co najmniej z kilku powodów. Jest to okazja do podkreślenia roli, jaką pozytywne doświadczenia klienta odgrywają w sukcesie każdej firmy i pracowników. Dzięki CX Day, firma może zintegrować swoje zespoły i pracowników wokół wspólnego celu, jakim jest właśnie budowanie pozytywnych doświadczeń.

John Willard Marriott, założyciel firmy Marriott Corporation powiedział kiedyś, że „jeśli zadbasz o swoich Pracowników, to oni zadbają o twoich Klientów, a wówczas twoja firma zadba sama o siebie„.

CX Day to również doskonała okazja, aby wyrazić wdzięczność wobec klientów za ich lojalność i zaufanie. To moment, w którym warto podkreślać jak ważne sią relacje.

CX Day stwarza także możliwość uczenia się od ekspertów oraz dzielenia się wiedzą i pomysłami.

Warto doskonalić doświadczenia klientów (Customer Experience), bo to dzięki nim wpływamy na ich stosunek do firmy. Usatysfakcjonowany klient to z kolei większa częstotliwość zakupów, a tym samym zyski i pozytywny wizerunek marki.

 

Pomysły, które warto rozważyć planując CX Day:

 

  1. Seminarium lub warsztaty – wiedza od ekspertów

Zaproś zewnętrznych ekspertów CX, pracowników działów obsługi klienta i doświadczonych CX managerów do przeprowadzenia warsztatów lub prelekcji. Takie spotkanie przyczyni się do podniesienia świadomości pracowników na temat kluczowych zagadnień związanych z obsługą, budowaniem lojalności i tworzeniem lepszych doświadczeń klientów.

  1. „Najlepsza Inicjatywa Klientocentryczna”, kreatywne prezentacje

Zorganizuj konkurs i zachęć zespoły w swojej firmie do zgłaszania projektów lub inicjatyw, które przyczyniły się do poprawy obsługi klienta. Możesz docenić zaangażowanie pracowników i nagrodzić najlepsze pomysły oraz osiągnięcia. To może być również inspiracja do tworzenia inicjatyw na kolejne lata. Niech każdy zespół przygotuje kreatywną prezentację, w której przedstawi pomysły i znaczenie CX dla firmy.

  1. Spotkanie networkingowe

Doskonałe doświadczenia klienta to praca zespołowa. Zorganizuj spotkanie dla pracowników z różnych działów, aby podzielić się pomysłami i doświadczeniami związanymi z doskonaleniem doświadczeń klientów. Spotkanie networkingowe to okazja do budowania relacji i zbierania cennych uwag.

  1. Dzień Otwartych Drzwi

Otwórz swoje biuro dla klientów i partnerów biznesowych. Niech się dowiedzą, jak Twoja firma dba o ich potrzeby. Pozwól im zobaczyć procesy i ludzi odpowiedzialnych za budowanie doświadczenia klienta. Taka inicjatywa może dostarczyć cennych informacji obu stronom i wzmocnić zaufanie klientów do Twojej firmy.

  1. Działalność charytatywna

CX Day może być również doskonałą okazją do prowadzenia działalności charytatywnej. Wykorzystaj ten dzień, aby pomóc innym. Możesz zorganizować zbiórkę dla wybranej organizacji czy fundacji lub wziąć udział w wolontariacie. W ten sposób nie tylko pomożesz potrzebującym, ale również zintegrujesz zespół.

  1. Podziękowania dla Klientów

Nie zapomnij o podziękowaniach! Wyślij personalizowane podziękowania klientom w formie kartek lub maili. Zawsze warto wyrazić wdzięczność za lojalność i zaufanie. To proste gesty, które mogą budować trwałe relacje.

  1. Podsumowanie i planowanie na przyszłość

CX Day to również doskonały moment na podsumowanie dotychczasowych osiągnięć w obszarze doświadczeń klienta. Przeprowadź spotkanie podsumowujące i opracuj plan działań na przyszłość, aby dalej doskonalić doświadczenia swoich klientów.

  1. Kampania w social media

Nie zapominaj o promocji wydarzenia w social media. Używaj hasztagu #CXDay, aby dołączyć do globalnego wydarzenia i zjednoczyć się z innymi firmami, które również obchodzą ten dzień.

 

Do dzieła!

 

Każdy z nas codziennie korzysta z różnych produktów i usług, a nasze pozytywne (i negatywne) doświadczenia mają ogromny wpływ na kolejne wybory i lojalność w stosunku do danej firmy. Dlatego uważność na klienta to kluczowy element, na który powinna postawić każda firma. To najlepsza inwestycja w przyszłość!

Świętujemy zatem razem CX Day – dzielmy się wiedzą, podejmujmy nowe inicjatywy i planujmy kolejne działania. A przede wszystkim doceniajmy klientów i budujmy ich doskonałe doświadczenia.

Kiedy, jak nie 1.10 podziękujesz swoim klientom za zaufanie i lojalność?

Masz inne, ciekawe pomysły jak jeszcze świętować CX Day? Podziel się!

 

Joanna Hirsz 3.10.2023 wzięła udział w CX DAY w PKO BP (prelekcja na temat klientocentryczności i budowania dobrych doświadczeń klienta banku)

 

Zobacz także:

Happy Customer Experience Day! CX to gra zespołowa

Customer Experience Day #CXDay2019

#CXDay
#goodcustomerexperience
#customerexperience

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy

Nie możesz kopiować zawartości tej strony