Jak w praktyce doceniać klientkę i klienta?

Z praktyki pracy GCE Consulting z zespołami wielu marek wynika, że temat doceniania pojawia się jeszcze dość rzadko w działaniach firm. Jeśli tak się dzieje, często jest sprowadzany do kwestii produkowania gadżetów, upominków dla klientów lub programu lojalnościowego (który notabene często zmienia relację w transakcję). Jest to błąd, bo docenienie, jeśli ma ludzki, szczery charakter może mocno wpłynąć na lojalność klienta (w tym na wskaźnik Net Promoter Score). Są oczywiście chlubne wyjątki marek, z którymi mieliśmy okazję współpracować przy tym temacie.

Jak doceniać klienta

Klienci bardzo lubią, gdy marki ich doceniają. To oczekiwanie rośnie proporcjonalnie do długości stażu klienckiego. Z cytowanego w numerze …. CXM badania firmy Mind&Roses wynika, że potrzeba doceniania jest wśród konsumentów powszechna i niezależna od wieku. 81% badanych deklaruje, że oczekuje docenienia przez markę, jednocześnie zaledwie 41% czuje się faktycznie doceniona. Co sprawia, że w praktyce markom, pracownikom jest trudno wyrazić docenienie lub nie działo ono tak, jak powinno? Kto i jak może skutecznie docenić klientów?

Docenienie klienta to nie tylko kwestia dobrego wychowania. To klucz do sukcesu w biznesie.
Tony Hsieh, założyciel Zappos

Cały artykuł został opublikowany w Magazynie „Customer Experience Manager”, wydanie nr 4(10) lipiec-sierpień 2023:
wydanie papierowe
e-wydanie 

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy