To mogłaby być prawdziwa historia – trochę jak z horroru, ale na szczęście nie jest. Zachęca jednak do refleksji do czego w ogóle jest nam potrzebne biuro. Czy to miejsce, czy bardziej zespół ludzi z którymi spotykamy się na co dzień. A może połączenie tych elementów? Dzisiaj funkcjonujemy bowiem inaczej niż jeszcze 3 lata temu. Potrzebujemy też pracy, która jest skrojona na miarę naszych potrzeb i preferencji.
Badania wykazują, że przez pandemię COVID-19 i związane z nią zmiany, pracownicy coraz bardziej cenią sobie elastyczność pracy. W czasie pandemii wiele firm zaczęło stosować nowe narzędzia i technologie, takie jak narzędzia do zdalnej pracy, platformy do organizowania spotkań online czy programy do monitorowania stanu zdrowia pracowników – trzeba utrzymać tę formę pracy.
Według badania PwC, 55% pracowników uważa, że część ich zadań może być wykonywana zdalnie. Myśląc o idealnym modelu pracy w przyszłości, 77% pracowników wskazuje na model hybrydowy – łączący elementy pracy zdalnej z pracą w biurze lub u klienta 1.
Dobre praktyki:
Firma Microsoft wprowadziła program o nazwie „Work-Life Choice Challenge”, który zachęcał pracowników do eksperymentowania z elastycznymi harmonogramami pracy. Pracownicy mogli wybierać, czy pracować cztery dni w tygodniu przy pełnym wynagrodzeniu, czy też korzystać z dodatkowego dnia wolnego. Wyniki programu były bardzo pozytywne i wpłynęły na zwiększenie produktywności i zadowolenia pracowników.
W firmie Airbnb pracownicy mają możliwość pracy zdalnej i elastycznych godzin pracy. Airbnb oferuje ponadto specjalne budżety na podróże, które pracownicy mogą wykorzystać na pracę zdalną z dowolnego miejsca na świecie.
Salesforce – globalna firma specjalizująca się w rozwiązaniach CRM, zapewnia swoim pracownikom szeroki wachlarz elastycznych opcji pracy. Pracownicy mogą korzystać z pracy zdalnej, elastycznych godzin pracy, mają także możliwość pracy w specjalnych przestrzeniach coworkingowych, jeśli chcą uniknąć codziennego dojazdu do biura.
Masz inne pomysły / praktyki? Podziel się!
Chcesz dowiedzieć się więcej jak zadbać o Employee Experience?
Przeczytaj Employee Experience Dossier
Zorganizuj w swoje firmie warsztat – opracowanie strategii i planu działań Employee Experience Managment. Napisz do nas