Co łączy klienta kancelarii z pacjentem placówki medycznej ❓ Czy wystarczy dobrze obsłużyć, wyleczyć fachowo i profesjonalnie, aby klient czy pacjent wrócił i polecił innym❓ Nie zawsze 👇
Dlaczego?
Każdy z nas bywa pacjentem, wystarczy przypomnieć sobie różne wizyty u lekarza i przemyśleć, kiedy poczuliśmy się:
– dobrze potraktowani (np. lekarz nas wysłuchał z uwagą i odpowiedział na wszystkie nasze pytania, a potem nas wyleczył),
– a kiedy nie (lekarz cały czas patrzył w monitor, spieszył się, trochę nas ignorował, ale ostatecznie nas wyleczył).
I co nam bardziej odpowiadało?
W kancelarii będzie tak samo.
Doświadczenie klienta kancelarii jako przewaga konkurencyjna
Wystarczy, że u konkurencji klient poczuje się lepiej potraktowany, będzie miał lepsze doświadczenia i – zakładając, że od strony merytorycznej jesteś na poziomie konkurencji – to właśnie tam klient wróci, a nie do Ciebie.
Pozytywne doświadczenie, poczucie bycia ważnym, zaopiekowanym, potraktowanym z szacunkiem i uważnością – to dla każdego człowieka magnes. Czujemy się lepiej, bo nasze ciało wydziela hormony dopaminy, oksytocyny.
Czy biznes może to zignorować? No pewnie, że tak, ale jeśli konkurencja potraktuje ten proces na serio, to zaczynamy tracić klientów, choć „robimy swoją robotę dobrze”.
Jak słuchać klientów kancelarii ❓
Jak wykorzystywać ich opinie do rozwoju firmy ❓
Jak pozyskiwać coraz więcej intratnych spraw do obsługi ❓
Panel dyskusyjny – doświadczenia klienta kancelarii
O tym będziemy dyskutować w czasie konferencji Puls Biznesu – konferencje „Marketing w kancelarii”, podczas panelu, który będę miała przyjemność poprowadzić (zaskoczę Cię, ale ja także jestem prawnikiem).
A Ty, jak uważasz? Czy klient kancelarii może wybrać konkurencję, gdy tam poczuje się milej obsłużony, łatwiej uzyska pomoc ❓
Dołącz do dyskusji na LinkedIn.



