Klientocentryczna firma

Jako Prezes firmy czy Członek Zarządu chcesz, aby firma, którą zarządzasz, była klientocentryczna? „Nie możesz zjeść słonia na raz. Musisz robić to kawałek po kawałku” (cyt. Desmond Tutu). A do tego, trzeba mieć dobry plan.

klientocentryczna firma - wystąpienie Joanny Hirsz
 

Dobry plan CX

 

Chaotyczne działania w obszarze Customer Experience nie są dobrym pomysłem. Można popełnić wiele błędów, których ani klienci, ani pracownicy nie wybaczą. Nietrafione działania nie przyniosą efektów. Klientocentryczna firma – tutaj potrzebny jest dobry plan.

 

Jak ułożyć plan na Customer Experience i od czego zacząć?

 

  1. Zaczynam od analizy aktualnych działań firmy według Modelu Dojrzałości Customer Experience firmy Forrester.
  2. Przygotowuję z moimi badaczami specjalne badanie ilościowe opinii pracowników różnych szczebli w firmie oraz analizuję działania organizacji. Sprawdzam, na jakim etapie jesteście (wg modelu możliwe są cztery poziomy).
  3. W zależności od wyniku proponuję działania dopasowane do specyfiki firmy.

Dla przykładu:

Wdrażam mechanizmy umożliwiające bieżące badanie doświadczeń i oczekiwań klientów – np. opracowuję i aktualizuję Mapy Podróży Klienta, identyfikując kluczowe obszary do poprawy.

Pomagam uruchomić program Voice of Customer (regularne badania opinii klientów), integrować kanały sprzedaży i obsługi klienta oraz doskonalę procesy reklamacji i zwrotów, aby były szybkie i bezproblemowe.

Wspólnie z Twoim zespołem optymalizuję procesy, standard obsługi i komunikację z klientami w oparciu o informacje zwrotne – np. eliminujemy bariery oraz upraszczamy ścieżki zakupowe i obsługowe.

Przygotowuję i wdrażam programy budujące prokliencką kulturę organizacyjną – m.in. zasady obsługi klienta, promocję wartościowych postaw oraz szkolenia z doceniania klientów i zaangażowania pracowników.

Z moim zespołem badawczym przygotowuję i wdrażam kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) dotyczące klientów, takie jak: Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT), Customer Lifetime Value (CLV), Customer Effort Score (CES).

Wspieram w ustalaniu celów biznesowych w powiązaniu z ich wpływem na Customer Experience.

Plus inne – takie, jakich Wasza firma potrzebuje.

 

Klientocentryczna firma – korzyści

 

Ktoś zapyta: po co to robić? Korzyści transformacji ku klientocentryczności są nie do przecenienia:

  • Lepsza lojalność i satysfakcja klientów
  • Wyższa rentowność dzięki większemu CLV
  • Wzrost przewagi konkurencyjnej
  • Silniejszy wizerunek marki jako zaufanego partnera
  • Zwiększenie efektywności operacyjnej

 

A Ty? Czy też lubisz mieć zaplanowane działania, dopasowane do celu i potrzeb firmy?

 

Dołącz do dyskusji na ten temat na LinkedIn

 

Weź udział w najbliższym szkoleniu!

 

Przeczytaj także: Total Experience – klucz do sukcesu firmy

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy

Nie możesz kopiować zawartości tej strony