Analiza Employee Experience
Niedawno stanęłam przed podobnym wyzwaniem w projekcie dla firmy z branży finansowej. Jak do tego podeszłam?
Analiza Employee Experience
W ciągu 3,5 miesiąca przeanalizowałam doświadczenia i oczekiwania nowych pracowników, przyczyny ich rezygnacji i przedstawiłam rekomendacje dla działu HR oraz działów biznesowych. Rekomendacje uporządkowałam od najważniejszych i pilnych po te o niższym priorytecie.
W ramach analizy, wraz z moim doświadczonym zespołem, przeprowadziliśmy:
- warsztaty mapowania podróży z nowymi pracownikami i ich menedżerami,
- badania jakościowe (IDI) z nowymi pracownikami,
- badanie ilościowe, mające na celu określenie skali występowania konkretnych doświadczeń nowych pracowników,
- opracowanie mapy podróży nowego pracownika z oznaczeniem punktów zachwytu, bólu, momentów prawdy oraz danymi ilościowymi z badania CAWI,
- program rozwoju Employee Experience, zawierający inicjatywy uzgodnione z HR i biznesem pod kątem ich realności i skuteczności w obniżaniu rotacji nowych pracowników.
Do wdrożenia rekomendowanych inicjatyw powołano zespoły robocze, które aktualnie nad nimi pracują.
Jakie są korzyści z mapy podróży pracownika?
Wzrost efektywności biznesowej
- Niższe koszty związane z rotacją pracowników i nieefektywnymi procesami.
- Większa produktywność zespołów dzięki lepszej organizacji pracy.
- Utrzymanie i rozwój talentów w firmie.
Lepsze zrozumienie doświadczeń pracowników
- Możliwość personalizacji ścieżki kariery dla różnych grup pracowników.
- Zwiększenie zaangażowania zespołu.
Wsparcie w budowaniu proklienckiej kultury organizacyjnej
- Wzmocnienie wartości Customer Experience.
- Lepsze dopasowanie inicjatyw HR do rzeczywistych potrzeb zespołu.
- Zwiększenie poczucia przynależności i lojalności wobec organizacji.
Optymalizacja procesów HR
- Poprawa efektywności rekrutacji i onboardingu.
- Wczesne wykrywanie przyczyn rotacji i skuteczniejsze przeciwdziałanie jej.
- Ułatwienie projektowania ścieżek rozwoju zawodowego i systemów nagród.
Dołącz do dyskusji na ten temat na LinkedIn
Przeczytaj także Employee Experience Dossier