Service Design w projektach Customer Experience

W styczniowym (2024 roku) numerze magazynu Customer Experience Manager znajdziecie artykuł Joanny Hirsz "Wykorzystanie Service Design i Design Thinking w projektach CX i EX". Poniżej przeczytasz fragment artukłu.

grafika do artykułu Wykorzystanie Design Thinking / Service Design w projektach CX i EX
 

„Trudno być świadomym, kiedy biegniesz”

Andy Polain, trener Service Design, współautor książki “From Insight to Implementation
(źr. Andy Polaine, Service Design Days 2018)

Design Thinking w projektach CX i EX

Przy dobrym i świadomym projektowaniu doświadczeń klientów lub pracowników (tj. procesów, produktów, usług, komunikacji, itd.) podejście Design Thinking / Service Design pozwoli Ci trzymać się właściwej drogi projektowej. Ta droga gwarantuje, że nie pominiesz żadnego ważnego aspektu, który trzeba wziąć pod uwagę, aby wypracowane rozwiązanie było dobre.

W skrócie podejście Design Thinking / Service Design wspiera tworzenie innowacji i rozwiązywanie problemów biznesowych. Wynika to z faktu, że opiera się na empatii, współpracy ludzi i koncentruje się na człowieku (potrzebach, ukrytych pragnieniach). Podejście Design Thinking / Service Design jest podróżą, nie destynacją. Bazuje na eksperymentowaniu i testowaniu rozwiązań dla ludzi i z ludźmi. Ich esencją jest tworzenie usług, które są przydatne, użyteczne, wydajne (opłacalne) i pożądane i mogą wywołać efekt wow.

 

Nie trzeba być guru Design Thinking czy Service Design

Można wykorzystać część założeń / etapów obu podejść. Nie chodzi o to, by być metodycznym ortodoksem, a bardziej pragmatykiem. Można stosować mix obu podejść i działać w 5 krokach: Odkrywanie, Definiowanie, Rozwijanie (Prototypowanie), Testowanie i Wdrożenie.

 

Pierwsza publikacja artykułu Joanny miała miejsce w styczniu 2024 roku – w magazynie CXM

Joanna omawiała ten temat także w czasie XSummit 2023

 

Wizytówka GCE Consulting w Magazynie CX Manager

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy

Nie możesz kopiować zawartości tej strony