Drivery Employee Experience

Dyrektorze HR, czy wiesz, co sprawia, że ludzie lubią pracować w danej firmie? Jakie dobrze zorganizowane elementy mają na to wpływ, a które nie mają większego znaczenia? Na co warto postawić i co wzmacniać, aby stać się ulubionym pracodawcą i ograniczyć rotację pracowników?

Drivery Employee Experience
 

Cel – dobre doświadczenia pracowników

 

Działy HR zazwyczaj podejmują wiele działań, by poprawić doświadczenia pracowników, budować silną markę pracodawcy i stworzyć zaangażowany zespół, który nie odchodzi.

Problem w tym, że nie wszystkie te inicjatywy przynoszą oczekiwane efekty. W rezultacie nikt nie jest zadowolony. Ani HR, który zmarnował budżet i energię na nieskuteczne działania, ani pracownicy, którzy nie dostali tego, czego naprawdę potrzebują.

Jak zatem dobrze wybrać działania HR, by skutecznie wspierać employee experience?

 

Jak wspierać Employee Experience

 

Wspólnie z badaczką przygotowuję dedykowane dla organizacji badania ilościowe opinii pracowników, realizowane poprzez ankiety online. Następnie analizujemy wyniki, tworzymy raport oraz przedstawiamy rekomendacje działań.

Punktem wyjścia są dla nas kluczowe obszary działań HR. Zgodnie z raportem The Definitive Guide: Employee Experience (Copyright © 2021, The Josh Bersin Company) mają one największy wpływ na to, czy ludzie lubią pracować w danej firmie.

 

Drivery Employee Experience, czyli co sprawia, że ludzie lubią pracować w Twojej firmie

 

Josh Bersin, bazując na szeroko zakrojonym badaniu, wyodrębnił główne czynniki wpływające na pozytywne doświadczenia pracowników:

  1. Zaufanie do firmy – to najważniejszy element.
    Obejmuje otwartość organizacji na zmiany i facylitację ról, możliwość kariery na wielu ścieżkach, różne formy nauki dopasowane do potrzeb pracownika oraz kulturę wspierającą ciągłe uczenie się.
  2. Budowanie pozytywnego miejsca pracy – istotne są inkluzywność, różnorodność i poczucie przynależności, elastyczne godziny i miejsce pracy, uznanie, docenienie i nagrody, a także sprawnie działające narzędzia, procesy i systemy umożliwiające efektywną pracę.
  3. Pozostałe istotne obszary – takie jak poczucie sensu pracy, sprawne zarządzanie, zdrowie i wellbeing czy możliwości rozwoju – również wpływają na employee experience, choć ich znaczenie jest nieco mniejsze.

 

Każda firma jest inna, dlatego warto zbadać, które czynniki mają największy wpływ na doświadczenia pracowników w Twojej organizacji. Następnie warto opracować strategię działań zgodnie z wynikami badania oraz wartościami firmy.

 

Który z driverów EX na wykresie sprawia, że lubisz swojego pracodawcę?

 

Dołącz do dyskusji na ten temat na LinkedIn

 

 

Źródło: The Definitive Guide: Employee Experience (Copyright © 2021, The Josh Bersin Company)

 

 

Przeczytaj także: Analiza Employee Experience – zmniejsz rotację pracowników

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy

Nie możesz kopiować zawartości tej strony