Docenianie – webinar dla pracowników banku

Docenianie Klienta czy Pacjenta jest ważne (silny driver NPS). Docenianie Pracownika też jest ważne (silny driver eNPS). Docenienie bliskich i samego siebie jest nie mniej ważne. Czy okazywania uznania i wdzięczności można się nauczyć? Można – i warto!

Docenianie jest ważne
 

Bo docenianie to karmienie pozytywnych emocji – innych i siebie.

Kiedy jesteśmy doceniani, wypełnia nas poczucie radości, spełnienia i satysfakcji. Czujemy się ważni dla kogoś i zmotywowani do dalszego dbania o tę relację. Rośnie nasze poczucie wartości, czujemy się lubiani.

Docenianie innych to także korzyści dla naszego samopoczucia, zdrowia fizycznego i relacji społecznych. Dostrzeganie pozytywów u innych sprawia, że widzimy świat w ładniejszych barwach.

 

W tym tygodniu prowadziłam webinar dla pracowników banku, w czasie którego omawiałam:

  • Jak docenianie poprawia nasz dobrostan i relacje z innymi?
  • Jak zmienia atmosferę w domu i pracy?
  • Czym się różni docenianie od komplementu?
  • Jak na docenienie reaguje nasz mózg i ciało?
  • Dlaczego czasami reagujemy na docenienie zakłopotaniem i co z tym zrobić?
  • Jakie są formy docenienia – w pracy, w życiu prywatnym – i które Polacy lubią najbardziej?
  • Jak doceniać siebie i dlaczego jest to ważne?

 

Ćwiczyliśmy także, jak w 3 krokach doceniać – WIDZĘ CIĘ, REAGUJĘ, DOCENIAM. Ta część była odebrana najlepiej, bo tu już jest konkret i każdy może wynieść coś dobrego dla siebie.

 

Zauważyłam, że w firmach, w których temat doceniania jest podkreślany i zespół ma okazję posłuchać i poćwiczyć docenianie, zaczyna panować lepsza atmosfera współpracy, większa życzliwość, a z czasem – lepsze efekty pracy zespołowej.
Może to także temat dla Twojej firmy?

 

Czy wiesz, że już 20-sekundowy przytulas może obniżyć stres i podnieść poziom oksytocyny, czyli hormonu więzi i relacji?

 

Dołącz do dyskusji na ten temat na LinkedIn

 

Przeczytaj także: Docenianie klientki i klienta w praktyce

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy

Nie możesz kopiować zawartości tej strony