CX w branży deweloperskiej

Czy w branży deweloperskiej customer experience jest ważne? I tak, i nie. Zależy, czy chcesz, by Twój klient kupił u Ciebie kolejne mieszkanie, lokum dla dziecka lub polecił Cię znajomym.

CX w branży deweloperskiej
 

Relacja na lata

 

CX w firmie deweloperskiej i ogólnie całe zarządzanie doświadczeniami klientów jest specyficzne. Relacja klienta z firmą rozciąga się na lata – zazwyczaj około siedmiu, a klient kontaktuje się z pracownikami różnych specjalizacji, w tym technicznych.

To wyzwanie w zakresie zarządzania CX, ale także ogromny potencjał na zachwyt klienta, bo zakup mieszkania – zwłaszcza pierwszego – lub domu to dla klienta duża sprawa, zarówno emocjonalnie, jak i finansowo.

 

Jak podchodzę do wdrożenia zarządzania CX w firmie deweloperskiej ?

 

Zaczynam od zespołu – sprzedawców i obsługi klienta, ale także projektantów, architektów i menedżerów inwestycji. Buduję zrozumienie perspektywy klienta, jego potrzeb i sytuacji życiowej.
W czasie szkoleń i warsztatów dzieją się cuda. Ludzie zaczynają dostrzegać, że „lokal” to czyjś przyszły dom rodzinny, a „inwestycja” to miejsce do życia.
To później przekłada się na ich bardziej empatyczne podejście w codziennej pracy.

Analizuję z zespołem dewelopera całą podróż klienta – omawiamy np. proces zmian lokatorskich, gwarancyjny, a także zastanawiamy się, jak najlepiej wykorzystać czas oczekiwania na mieszkanie, aby zbudować bardzo dobrą relację z klientem.

Wspólnie tworzymy zasady obsługi klienta i reagowania na trudne sytuacje, np. gdy dostawca prądu nie podłączy go na czas odbiorów.

Projektujemy wygląd biura odbiorowego i dni otwartych oraz określamy ścieżkę klienta na tym etapie.

Do prac nierzadko włączamy pracowników generalnego wykonawcy, którzy uczestniczą w przekazywaniu mieszkań i usuwaniu usterek.

Najciekawszy komentarz padł kiedyś właśnie podczas takiego spotkania: „Bo myśmy myśleli, że trzeba klientowi zostawić jakąś usterkę w lokalu, aby mógł ją w czasie odbioru znaleźć.”

No nie. Tak to nie działa. Mieszkanie ma być gotowe na czas i bez usterek.

Potem oczywiście wdrażam całą machinę cyklicznych badań, pomiarów i zmian.

 

Przez ostatnie siedem lat pracowałam już z zespołami sześciu firm deweloperskich. Opracowałam dla nich z sukcesem dedykowane programy zarządzania CX i kluczowe wyróżniki CX.

Po wynikach badań widzę, jakie robią super postępy.

 

Może teraz czas na Twoją firmę?

Jak sądzisz, czy CX ma znaczenie w branży deweloperskiej ?

 

Dołącz do dyskusji na ten temat na LinkedIn

Przeczytaj także: Customer experience w firmie deweloperskiej. Jak kształtować pozytywne doświadczenia klienta?

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy

Nie możesz kopiować zawartości tej strony