Umożliwiaj działania CSR

Dzisiaj na szczęście nie drukujemy maili. Posiadamy smartfony i laptopy, korzystamy też z wielu aplikacji i narzędzi, które pozwalają nam zarządzać zadaniami. Ograniczamy też znacząco zużycie papieru. Firmy coraz bardziej angażują się w ochronę planety. Zmieniają kultury korporacyjne, propagując minimalizm papieru i zachęcając do recyklingu. Wspierają także organizacje ekologiczne, podejmując działania na rzecz odnowienia i ochrony lasów. W ten sposób nie tylko ratują drzewa, ale także wzmacniają poczucie odpowiedzialności społecznej swoich pracowników.

EX trend

To tylko jeden z przykładów działań dodatkowych, zmierzających do tego, aby wszystkim nam żyło się lepiej.

Dzisiaj pracownicy i pracodawcy myślą w kategoriach wspólnej odpowiedzialności, także za kolejne pokolenia.

 

Umożliwiaj pracownikom działania CSR w ramach prowadzonej działalności!

To doskonały kierunek działania, jeśli chcesz być na czasie. W ten sposób zadbasz też o kolejny element dobrego Employee Experience.

81% pracowników chce, aby ich firma miała pozytywny wpływ na społeczeństwo (PwC) 1 .

 

Dobre praktyki

 

Przykład firmy, która słucha swoich pracowników, wyczulonych na problemy środowiskowe i inicjujących działania mające na celu ochronę przyrody. Firma wprowadziła m.in. program „Worn Wear”, w ramach którego zachęca swoich klientów do naprawy i ponownego wykorzystania ubrań, zamiast kupowania nowych. Patagonia wprowadziła także inicjatywę „1% for the Planet”, która polega na przeznaczeniu 1% swojego przychodu na projekty ekologiczne. Firma angażuje się także w projekty społeczne, takie jak wsparcie dla pracowników zatrudnionych w rolnictwie organicznym. Patagonia wpływa w ten sposób na pozytywne doświadczenie pracownika – skupia się na wartościach społecznych i środowiskowych, co jest ważne dla wielu pracowników firmy.

Google oferuje swoim pracownikom wiele programów szkoleniowych i rozwojowych, które pozwalają im na zdobycie nowych umiejętności i pogłębienie już posiadanych. Firma zachęca swoich pracowników do eksperymentowania i próbowania nowych rzeczy, co sprzyja innowacyjności i kreatywności. Google inwestuje również w badania naukowe i rozwój nowych technologii, co pozwala na tworzenie innowacyjnych produktów i usług. Dzięki inwestycjom w rozwój swoich pracowników, Google tworzy bardziej zaangażowany i kompetentny zespół, co przekłada się na lepszą wydajność i innowacyjność firmy.

 

Masz inne pomysły / praktyki? Podziel się!

 

Chcesz dowiedzieć się więcej jak zadbać o Employee Experience?

Przeczytaj Employee Experience Dossier

Zorganizuj w swoje firmie warsztat – opracowanie strategii i planu działań Employee Experience Managment. Napisz do nas

 

  1. Badanie PwC

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy