Jak dowiedzieć się, jaki jest aktualny poziom doświadczeń pracowników?
Analiza Employee Experience w 5 krokach – oto, co zazwyczaj robię:
1️⃣ Mapuję podróż pracownika – Punktem wyjścia są dla mnie wszystkie punkty styku pracownika z firmą, widziane z jego perspektywy – tzw. ścieżka pracownika. Mapuję doświadczenia i emocje towarzyszące pracownikowi w każdym z tych punktów styku, jak również jego oczekiwania. Badam styk z Customer Experience. Dodaję też informacje dotyczące narzędzi i procesów widocznych oraz niewidocznych dla pracownika, które mają wpływ na dany punkt styku.
2️⃣ Korzystam z informacji zebranych od pracowników 🧩 Wykorzystuję badania jakościowe, warsztaty i – koniecznie – badania ilościowe. Każda mapa podróży musi być porządnie opomiarowana! 🧮
3️⃣ Wskazuję obszary do poprawy 🔥 Dzięki analizie statystycznej w badaniu ilościowym identyfikuję:
- Moment Prawdy ❤️ (driver NPS, deklaracji kontynuacji pracy w firmie lub innego wskaźnika).
- Punkt Bólu 💔 (punkt styku ze zbyt niską satysfakcją, oceną doświadczeń).
4️⃣ Formułuję rekomendacje działań naprawczych 💡 Pracuję z zespołem nad usprawnieniami – wybieramy top 5 inicjatyw, które mają największą szansę wdrożenia w danym roku. Każda jest opomiarowana – zarówno pod kątem oceny doświadczeń, jak i efektów (KPI). 📊
5️⃣ Wspieram we wdrożeniu zmian 🚀 Pomagam odpowiednim zespołom HR (np. employer branding, szkolenia, rekrutacja, umowy) wdrożyć zmiany dokładnie tak, jak zostały wypracowane. Spotykamy się, warsztatujemy, projektujemy, dyskutujemy – tu praca zespołowa idzie pełną parą!
Jeśli zainteresował Cię ten temat – analiza employee experience – napisz do mnie
Dołącz do dyskusji na ten temat na LinkedIn