Analiza Employee Experience w 5 krokach

Jak wykonać przydatną analizę Employee Experience i poprawić doświadczenia pracowników? ❤️ Analiza Employee Experience w 5 krokach - jeśli jesteś EX lub HR Menedżerem i zastanawiasz się, od czego zacząć, to jest post dla Ciebie. Wyzwaniem, z którym się czasem spotykam, jest lista i kolejność działań, jakie warto wykonać, aby zorientować się, jaka jest w ogóle temperatura EX w firmie. Badania pracownicze są co prawda często prowadzone, ale: ❌ Nie zawsze dają odpowiedź, jakie doświadczenia mają pracownicy, bo pytania są ogólne (np. eNPS) i nie dotykają poszczególnych punktów styku w podróży pracownika. ❌ Bywa, że nie są anonimowe, więc nie wiadomo, czy na pewno wyniki w pełni odzwierciedlają rzeczywistość.

 

Jak dowiedzieć się, jaki jest aktualny poziom doświadczeń pracowników?

Analiza Employee Experience w 5 krokach – oto, co zazwyczaj robię:

1️⃣ Mapuję podróż pracownika – Punktem wyjścia są dla mnie wszystkie punkty styku pracownika z firmą, widziane z jego perspektywy – tzw. ścieżka pracownika. Mapuję doświadczenia i emocje towarzyszące pracownikowi w każdym z tych punktów styku, jak również jego oczekiwania. Badam styk z Customer Experience. Dodaję też informacje dotyczące narzędzi i procesów widocznych oraz niewidocznych dla pracownika, które mają wpływ na dany punkt styku.

2️⃣ Korzystam z informacji zebranych od pracowników 🧩 Wykorzystuję badania jakościowe, warsztaty i – koniecznie – badania ilościowe. Każda mapa podróży musi być porządnie opomiarowana! 🧮

3️⃣ Wskazuję obszary do poprawy 🔥 Dzięki analizie statystycznej w badaniu ilościowym identyfikuję:

  • Moment Prawdy ❤️ (driver NPS, deklaracji kontynuacji pracy w firmie lub innego wskaźnika).
  • Punkt Bólu 💔 (punkt styku ze zbyt niską satysfakcją, oceną doświadczeń).

4️⃣ Formułuję rekomendacje działań naprawczych 💡 Pracuję z zespołem nad usprawnieniami – wybieramy top 5 inicjatyw, które mają największą szansę wdrożenia w danym roku. Każda jest opomiarowana – zarówno pod kątem oceny doświadczeń, jak i efektów (KPI). 📊

5️⃣ Wspieram we wdrożeniu zmian 🚀 Pomagam odpowiednim zespołom HR (np. employer branding, szkolenia, rekrutacja, umowy) wdrożyć zmiany dokładnie tak, jak zostały wypracowane. Spotykamy się, warsztatujemy, projektujemy, dyskutujemy – tu praca zespołowa idzie pełną parą!

Jeśli zainteresował Cię ten temat – analiza employee experience –  napisz do mnie 

Dołącz do dyskusji na ten temat na  LinkedIn

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy

Nie możesz kopiować zawartości tej strony