Kolejna piękna opowieść świąteczna marki, będącej podobnie jak Apple jednym z liderów Customer Experience Management. IKEA w swojej świątecznej kampanii porusza do łez, dosłownie. Film „IKEA The Other Letter” opowiada o dzieciach, które poproszone o napisanie listu do Mikołaja, standardowo prosiły go o zabawki. Poproszone o napisanie kilku słów do rodziców, prosiły o więcej czasu spędzanego razem. Poproszone, aby wybrać jeden z listów, który by wysłały, gdyby miały wybrać tylko jeden, wybierają ten do rodziców.
Przesłanie IKEI jest głębokie:
Dzieci nie potrzebują na święta zabawek, potrzebują rodziców.
Ponownie, jak w reklamie Apple, produkty IKEA są tłem do opowieści. Stanowią dobrą oprawę całości, ale to nie one zwracają naszą uwagę, wzruszają. Marka IKEA zdecydowanie wchodzi na wyższy poziom naszego angażowania uwagi, włącza nasze emocje. Przy okazji przypomina o tym, co najważniejsze, nie tylko w święta.