Zmotywowany pracownik = zadowolony klient

Wcześniej pisałam już o tym, jak ważne jest odpowiednie motywowanie pracowników w kontekście dobrego zarządzania doświadczeniami klientów „Klient nasz pan, a co z pracownikami”.

Dziś kilka słów o tym jak skutecznie motywować pracowników, zwłaszcza w sytuacji ograniczeń budżetowych, z którymi spotyka się zarówno mała, jak i większa firma.

Odsyłam do nowego na rynku tygodnika SmartBiznes.co dedykowanego małych firmom. Na stronie 22 numeru 4 znajdziecie mój artykuł „Ostatnie kuszenia pracownika, czyli kiedy nie możesz płacić więcej”. Smartbiznes_nr4

Pozafinansowe sposoby motywacji pracowników, które krótko omawiam w tym artykule nie muszą dotyczyć wyłącznie sytuacji, gdy pracownik kuszony inną, bardziej intratną ofertą pracy zamierza odejść z naszego zespołu, firmy.

To elementarz dobrego menadżera, któremu zależy na tym, aby jego pracownicy widzieli w nim autorytet, a nie policjanta.  A w skrócie można je wpisać w 4 punkty:

1. Angażuj

2. Chwal i doceniaj

3. Dbaj o dobrą atmosferę

4. Krytykuj konstruktywnie

Ciekawa jestem jakie Wy macie sposoby, czy i jakich Wy doświadczacie metod motywowania lub przeciwnie demotywowania w swoich miejscach pracy i jak to, Waszym zdaniem, przekłada się na Wasz stosunek do klientów….

Podzielicie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami?

Zapraszam do lektury i komentowania!

tumblr_mnh1jdFvHR1st5lhmo1_1280

Dodaj komentarz