Podróż samolotem – Customer Journey Map Virgin Atlantic

Projektowanie lotnisk i doświadczeń pasażerów linii lotniczych często nie jest dziełem przypadku, a podróż klientów linii lotniczych rozpoczyna się nawet na kilka miesięcy przed samym lotem. Zazwyczaj pierwszym punktem styku bywa strona internetowa linii lotniczych albo pośredników.

 

Przy budowaniu doświadczeń pasażerów liczy się każdy element: intuicyjność strony www, czytelność dowodu rezerwacji lotu, poprawność biletów, możliwości związane z odprawą online jeszcze przed wylotem i wiele innych. I w końcu wszystkie elementy, które składają się już na doświadczenia pasażerów na lotnisku.

Lotnisko jest specyficznym miejscem z punktu widzenia pasażerów, jak i linii lotniczych. To swoisty pośrednik pomiędzy tymi dwoma. Jeśli liniom lotniczym uda się wpłynąć na projekt lotniska, czy np. aranżację ich stanowisk odpraw, to mogą już liczyć na to, że uda im się wywołać, swoiste, wyjątkowe,  typowe dla ich linii lotniczej doświadczenia klientów.

Zobaczcie jak projektowano doświadczenia pasażerów Virgin Atlantic Airways (VAA) na londyńskim lotnisku Heathrow Terminal 3.

Customer Journey Map Virgin Atlantic

 

Aktualnie wiele linii lotniczych coraz częściej w specyficzny sposób aranżuje punkty odprawy pasażerów. Można spotkać atrakcyjne cafe bary i wygodne fotele.

 

tbc.

 

Dodaj komentarz