Co Employer Branding ma wspólnego z Customer Experience?

Pracodawcy muszą obecnie dbać już nie tylko o dobre relacje z klientami. To pracownicy muszą także widzieć i czuć spójność komunikacji pracodawcy. Spójność pomiędzy tym, co pracodawca mówi o sobie do rynku i klientów, a tym, jak działa wobec pracowników.

Któż z nas nie chciałby pracować dla pracodawcy, który ma dobrą markę?
Taka marka zapewnia pewien prestiż łączący się z naszym zatrudnieniem, daje poczucie zadowolenia, że to dla niej tak ciężko pracujemy, a nierzadko wręcz poczucie dumy.

Dobra marka pracodawcy często, choć nie zawsze, przekłada się także na dobrą sytuację finansową firmy. Bo poza wyjątkami, dobra marka sama się wręcz sprzedaje. Klienci ją lubią, cenią, wiec kupują. A jeśli tak, to i pracodawca jest w dobrej kondycji, a to z kolei daje pracownikom poczucie bezpieczeństwa.

Idąc dalej tym tokiem rozumowania dochodzimy do sedna sprawy. Jeśli pracownicy są zadowoleni i dumni z tego, gdzie pracują, dla jakiej marki, to ich postawa w pracy jest także bardziej pozytywna. Będą w stanie być bardziej empatyczni dla klientów firmy, bardziej skłonni im pomóc, pracując z większym zaangażowaniem. Tak więc na koniec poprawiać się będzie także satysfakcja i lojalność klientów.

Zobacz też: Klient nasz Pan, a co z pracownikami?

Badanie IABC Poland – Employer Branding

Na listopadowej konferencji IABC Poland Employer of the Future dyskutowaliśmy właśnie na temat roli Employer Brandingu. Justyna Piesiewicz – prezes zarządu IABC Poland przedstawiła także wyniki badania „Rola i znaczenie marki pracodawcy
w rozwoju biznesu”. Badanie to potwierdziło, że w największym stopniu na markę pracodawcy mają wpływ dwa czynniki:

  • spójny wizerunek wewnątrz oraz na zewnątrz organizacji,
  • dotrzymywanie obietnic przez przełożonych.

Natomiast działami, które w największym stopniu decydują o tym, jak kształtuje się employer branding są:

  • Zarząd,
  • Dział HR,
  • Zespół ds. Komunikacji,
  • Dział obsługi klienta.

Zwłaszcza dwa ostatnie obszary działania firmy, tak bardzo przecież związane
z Customer Experience, jednakowoż w opinii badanych managerów polskich firm decydują o marce pracodawcy. Warto o tym pamiętać tworząc strategię komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy na rok 2014.

Dodaj komentarz